Fehér László voltaképpen jellegzetes „színkivonásával” hívta föl magára a figyelmet. Nagy valószínűséggel a naturalizmus érdektelenségét kívánta ezzel távoltartani un. valósághű, vagyis realisztikusan ábrázoló műveitől.
Főiskolai mesterei Szentiványi Lajos és Kokas Ignác voltak. Talán éppen Kokas monokrómiába tartó színvilága (zöld) indította saját visszafogott színhasználatához, amelyben a fekete/szürke árnyalatai és egy kénsárga dominált jó ideig, noha A hajléktalan vacsoráján, egyik legbravúrosabb képén a kék társul a feketéhez. (Más képein a rózsaszín vagy az ezüst jut szerephez; na, és a fehér vászonalap is mutathatja magát.) Sajátos térképzést jelentenek ezek a színek (sárga, fekete), amikor homogén háttérként jelentkeznek, és a kontrasztok adják meg a tér illúzióját. Másfelől a feketének (miképpen a fehérnek fekete alapon) a grafika-jellegű kontúrok, a „tárgy” megfogalmazása is feladata. Ugyancsak a virtuális térképzés lehetőségét találja meg a gyakorta indirekt arányokat hangsúlyozó szerkezetben. Van valami pimaszul vázolt szerkezetesség is ezeken a képeken, amely ismét csak a festő ambivalenciáját mutatja az ábrázolt valóságosságával szemben. Ami pedig mindezeket egyértelművé tudatosíthatja a befogadóban, az a már-már fotórealista/hiperrealista, amely vitathatatlanul a fizikai valóság képe. Ám ez egy elidegenített valóság, tetten érhető festői szándék, innen közelítve akár „elbeszélő jellegű”, alkalmasint metaforikus ikonográfiáról lehet beszélni, amely valamiféle hard-cool popra utalna. Tény, hogy Fehér László művészete félreismerhetetlenül fehérlászlói, jellegzetes hang a modern magyar festészetben. És nemcsak a hazai karrier (Kossuth-díj), de a nemzetközi érdeklődés is igazolja Fehér László kiteljesedett művészetének értékét.
Kortárs magyar művészet. Körmendi-Csák, 1997.
Forgács Éva: Fehér László. Budapest, 1995.
Magyar művészeti kislexikon. Enciklopédia, 2002.